The Rogers Sisters: Spennende nykommere

(Bergen/PULS): Ryktet fortalte om et energisk og drivende band med to strålende søstre i spissen. Det viste seg å stemme, men det var allikevel bassisten som stjal showet.


The Rogers Sisters / /


The Rogers Sisters er opprinnelig fra Detroit, men holder nå til i Brooklyn, New York, og de låter også som et amerikansk rockeband, men har også referanser til britisk punk og rock. De høres ut som et slags The White Stripes møter Joy Division. De har gitt ut et album, "Purely Evil".

The Rogers Sisters består av søstrene Rogers, henholdsvis Jennifer Rogers, vokal og gitar, og trommis Laura. Med seg har de Miyuki Furtado som både er en jævel til å synge og til å traktere bassen. Søstrene hadde stil, sjarm og kvaliteter, men bandet ville ikke vært mye uten Miyuki Furtado.

Furtado er for The Rogers Sisters hva Jack White er for The White Stripes, men han er ikke det samme musikalske geniet som mister White. Men så har søstrene Rogers til gjengjeld mer utstråling enn Meg White.

Svært lite er så befriende og trivelig som band som tydelig koser seg på scenen. The Rogers Sisters er et sånt band. De satte særdeles stor pris på publikums respons, og de ble faktisk overveldet over at Garage var mer eller mindre fullsatt. Og det er imponerende med tanke på at tyggisrockebandet Hellacopters spilte på Hulen samtidig.

Stemningen var god på scenen, stemningen var god i salen. The Rogers Sisters kjørte på med sjarmerende, intens og frisk rock med røtter i både garagerocken og punken. De småsnakket med publikum, hele tiden med smilene på plass.

The Rogers Sisters mangler foreløpig mange nok låter til å matche band som Interpol og The White Stripes, men de klarte å tilføre uttrykket sitt noe ekstra live. Det låt litt mer upolert, spontant og svett enn på skive.

The Rogers Sisters gjør det live som et band som The Libertines ikke var i nærheten av da de besøkte Bergen. The Rogers Sisters var både løsslupne og tighte, alvorlige og morsomme, sinte og sarte. The Rogers Sisters leverte kort og godt varene, selv om de kanskje ikke levde helt opp til de skyhøye forventningene.


SPENNENDE NYKOMMERE: The Rogers Sisters, her med Jennifer Rogers og Miyuki Furtado, overbeviste med trøkk og sjarm. ( Foto: Magne Sandnes/PULS)




Del på Facebook | Del på Bluesky

Cloroform: Cracked Wide Open

(08.04.05) Så slår Cloroform til igjen! John Erik Kaada & Co har holdt på i 12 år og virker som de er like sultne som de alltid har vært. Med sin miks av funk-rock, soul, industrial og punk - og mye mer - viderefører de sitt helt spesielle uttrykk og at Cloroform har vært og er svært ettertrakta i hippe alternativmiljøer rundt om i Europa, overrasker på ingen måte.


Galskap fra Cloroform

(02.10.03) (Bergen/PULS): De har nettopp sluppet et av årets beste norske album. Men best av alt, Cloroform viste seg å være enda galere live enn på plate.


Diverse Artister: Sement #2

(21.03.01) Samlealbum er som regel en ujevn affære. Likevel kan den skjule små bortgjemte perler. Sement #2 er en promoskive for en minifestival som går av stabelen på Betong til helga, der flere av framtidas flaggbærere i norsk musikk skal utfolde seg. Utgitt på den nystarta og uavhengige Osito-labelen.


Cloroform til New York

(25.09.00) Freebag-rockerne Cloroform, som høsta annerkjennelse for sitt tredjealbum Do The Crawl, tidligere i år, er klare for The Big Apple. Søndag 8. oktober spiller de på "The Norwegian Festival" i Central Park med Dronning Sonja som æresgjest.


Cloroform lanserer mp3oh i Tokyo

(11.08.00) Freebag-rockerne Cloroform fra Stavanger har fått i oppdrag å lage jingelen til Panasonics nye MP3-spiller, mp3oh.


Cloroform: Do The Crawl

(20.03.00) Cloroform er ikke noe jazzband. Jo forresten, det er det. Men Cloroform er ikke noe rockeband. Etter nærmere ettertanke: Jovisst er det det!


Cloroform: All-Scars

(24.03.99) For ett år siden fikk mange av oss bakoversveis av debut CD-en til den Stavanger-baserte komponisten og keyboardisten John Erik Kaada - "Cloroform". Nå har trioen hans like godt skifta navn til Cloroform, blitt enda mer giftig og har tatt nok et steg videre på en svært spennende og original vei.


Vibeke Fürst Haugen som Komiske Ali

(05.12.25) NRK-ledelsens argumentasjon for norsk deltakelse i neste års Eurovision Song Contest (ESC) er så inkonsekvent og ulogisk at det dessverre blir naturlig å ty til ekstreme sammenligningsgrunnlag.


Kult nok, Cradle of Filth

(05.12.25) Mesteparten av konserten var bra. Cradle på sitt mest melodiske er utrolig kult, men da helst uten et psykedelisk ekorn bak mikrofonen.


Oppgjøret med «Puff Daddy» dokumentert

(04.12.25) "Sean Combs: The Reckoning" gjør det vanskelig å forstå hvordan Sean Combs noen gang kunne anses som et forbilde, artist eller mogul. For mange av oss kom ikke dette som et sjokk. Allerede på midten av 90-tallet, da hans image var bygget på overdådig luksus, trusler i kulissene og et nesten skremmende kontrollbehov, var det lett å ane at noe var fundamentalt galt bak fasaden. Dokumentarserien bekrefter, med ubehagelig grundighet, hvor dypt dette mørket faktisk gikk.


De Press – herlighet, for en boks!

(03.12.25) Visste du at Andrej Nebb burde hatt alle penga for opphavsrettene til «Macarena»? Nei, det visste du helt sikkert ikke! Men sånn er det!


For en triumf, Brandi Carlile!

(02.12.25) I en alder av 44 har hun allerede rukket å bli en slags nestor i sin bransje – pop/rock & country. Denne høsten overgår hun seg sjøl på alle mulige vis.


Bånn pinne med Clutch

(01.12.25) Handlekraftig musikalitet karakteriserte den nesten halvannen time lange konserten med Germantown, Maryland-bandet Clutch. Rungende, voldsom energisk blues-derivert tung rock strømmet ut med overbevisende kraft mens den svært karismatiske vokalisten Neil Fallon dirigerte publikum med like kommanderende sikkerhet. Muskuløs, maskulin stoner-rock med et herlig groove.