Da strømmen tok President
Bandet som først dukket opp i fjor er virkelig noe å følge med på fremover, for dette rocker!
President / Tons of Rock / 24.06.26
I etterkant av Sleep Tokens massive suksess har det dukket opp flere copycat band. Jeg synes de fleste av dem har vært rimelig uinteressante. President er imidlertid et spennende tilskudd til stammen av anonyme band med en egen lore, der nomenklaturen og symbolikken spiller en stor rolle blant fanskaren.
Sjøl synes jeg det til tider kan bli litt mye. Musikken er tross alt det viktigste for meg. President er i så måte et band jeg setter stor pris på - for de låtene jeg har hørt er overraskende bra. Ikke låter de som en klonet Sleep Token, heller. At de har samme management og produksjonsteam er positivt i så måte, for jeg antar de ikke er interessert i to for like band!
Teltet var fullt, vi ventet på moroa, og så gikk strømmen. Rett før de skulle begynne å spelle. Vi ble jaget ut fra piten og ventet. Og ventet. Etter hvert ble det klart at dette var et problem som var større enn festivalområdet. Sekunder ble minutter ble mer og mer stress for at konserten faktisk ble avlyst.
Godt over en halvtime på overtid kom strømmen tilbake, bandet entret scenen og vi var i gang. Med "Fearless" attpåtil, som er ei bra rå låt på skive og som live låt helt fantastisk. Live er President ganske så annerledes enn Sleep Token. Mye mer rocka. Circle pit ble det også, etter instruks fra presidenten.
De kommer tilbake til Rockefeller i november og om du ikke har skaffet deg billett, bør du kjappe deg - ut fra publikums reaksjoner er det fare for at denne blir utsolgt.
I tillegg kommer de med sin første skive i september. Jeg vet hva som kommer til å havne på repeat den uka. Bandet som først dukket opp i fjor er virkelig noe å følge med på fremover, for dette rocker!
Del på Facebook | Del på Bluesky