( )
( )

Feeder med nytt album i oktober

Det walisiske bandet Feeder slipper i oktober sitt første album etter selvmordet til trommisen Jon Lee.


Foreløbig releasedato er satt til 21. oktober, og en ny singel med tittelen "Come Back Around" vil bli sluppet i forkant av albumutgivelsen. Oppfølgeren til den kritikerroste "Echo Park" blir spilt inn med ex-Skunk Anansie-trommis Mark Richardson, men bandet vil foreløpig ikke bekrefte om han vil ta Lees plass på permantent basis.

I et intervju med bladet Kerrang, forteller vokalist Grant Nicholas at låtene på det nye albumet både bevisst og ubevisst, er influert av selvmordet til Jon Lee.


Del på Facebook | Del på Bluesky

- Støyfullt med Muse og Feeder

(14.05.01) (Oslo/PULS): Det ble en støyfull aften da de britiske trioene Muse og Feeder tok turen til Oslo og Rockefeller lørdag kveld. Overraskende nok var Rockefeller nesten fullsatt, og responsen var stor.


Feeder: Echo Park

(27.04.01) Feeder kan trygt plasseres i kategorien Fengende og gitarbasert støypoprock. Noe som da gjør det greit å nevne band som Weezer, Placebo og Foo Fighters i samme åndedraget. Sistnevnte band er det da også en link til i og med at produsenten på Echo Park, Gil Norton, også styrer spakene for Foo Fighters.


Vibeke Fürst Haugen som Komiske Ali

(05.12.25) NRK-ledelsens argumentasjon for norsk deltakelse i neste års Eurovision Song Contest (ESC) er så inkonsekvent og ulogisk at det dessverre blir naturlig å ty til ekstreme sammenligningsgrunnlag.


Kult nok, Cradle of Filth

(05.12.25) Mesteparten av konserten var bra. Cradle på sitt mest melodiske er utrolig kult, men da helst uten et psykedelisk ekorn bak mikrofonen.


Oppgjøret med «Puff Daddy» dokumentert

(04.12.25) "Sean Combs: The Reckoning" gjør det vanskelig å forstå hvordan Sean Combs noen gang kunne anses som et forbilde, artist eller mogul. For mange av oss kom ikke dette som et sjokk. Allerede på midten av 90-tallet, da hans image var bygget på overdådig luksus, trusler i kulissene og et nesten skremmende kontrollbehov, var det lett å ane at noe var fundamentalt galt bak fasaden. Dokumentarserien bekrefter, med ubehagelig grundighet, hvor dypt dette mørket faktisk gikk.


De Press – herlighet, for en boks!

(03.12.25) Visste du at Andrej Nebb burde hatt alle penga for opphavsrettene til «Macarena»? Nei, det visste du helt sikkert ikke! Men sånn er det!