THE HIVES: Nå også på kino ( )
THE HIVES: Nå også på kino ( )

Rocka jul på svenske kinoer

Nå kan du gå på kino for å høre god musikk - i hvertfall i Sverige. Peepshows innleder juletida med sitt bidrag på filmen "Naken". Mondo Deluxe-låta "Right Now" vil ringe i ørene til kinogjengere over grensa. Og akkurat i det tinnitusen har gitt seg, står nok en julefilm klar med et soundtrack som det lukter svidd av.


Debutantregissør Josef Fares har fått med seg litt av et stjernelag på lydsporet til debutfilm "Jalla! Jalla!".

22. desember kan du lene deg tilbake i kinostolene og høre musikk av band som The Hives (med låta Main Offender), labelkameratene Looptroop, Nine og Refused (sistnevnte med hele fire spor).

Vi får bare håpe at kinodirektøren har vett nok til å sette opp filmene i Norge også.


Del på Facebook | Del på Bluesky

The Peepshows: Today We Kill... Tomorrow We Die

(25.05.01) The Peepshows fra Ørebro, Schweden er tilbake med sin andre fullengder. Det trengs ikke mange minutters spinning i CD-spillern før du veit hva dette handler om. Tradisjonell pønka rawk'n'roll i fotspora til guruene Turboneger, Glucifer og The Hellacopters. "Today We Kill... Tomorrow We Die" viser at gutta har potensiale så det holder!


Peepshows: Mondo Deluxe

(11.11.00) Peepshows har brukt sommeren på å bedekke mesteparten av Europas konsertlokaler. Disse svenskene serverer nemlig rock så tett opp til Turboneger, som vi sjelden har hørt det. Et bedre kvalitetsstempel skal du lete lenge etter.


Vibeke Fürst Haugen som Komiske Ali

(05.12.25) NRK-ledelsens argumentasjon for norsk deltakelse i neste års Eurovision Song Contest (ESC) er så inkonsekvent og ulogisk at det dessverre blir naturlig å ty til ekstreme sammenligningsgrunnlag.


Kult nok, Cradle of Filth

(05.12.25) Mesteparten av konserten var bra. Cradle på sitt mest melodiske er utrolig kult, men da helst uten et psykedelisk ekorn bak mikrofonen.


Oppgjøret med «Puff Daddy» dokumentert

(04.12.25) "Sean Combs: The Reckoning" gjør det vanskelig å forstå hvordan Sean Combs noen gang kunne anses som et forbilde, artist eller mogul. For mange av oss kom ikke dette som et sjokk. Allerede på midten av 90-tallet, da hans image var bygget på overdådig luksus, trusler i kulissene og et nesten skremmende kontrollbehov, var det lett å ane at noe var fundamentalt galt bak fasaden. Dokumentarserien bekrefter, med ubehagelig grundighet, hvor dypt dette mørket faktisk gikk.


De Press – herlighet, for en boks!

(03.12.25) Visste du at Andrej Nebb burde hatt alle penga for opphavsrettene til «Macarena»? Nei, det visste du helt sikkert ikke! Men sånn er det!