BROOKS WACKERMAN: Overtar etter Bobby Schlayer i Bad Religion ( )
BROOKS WACKERMAN: Overtar etter Bobby Schlayer i Bad Religion ( )

Brooks Wackerman til Bad Religion

Brooks Wackerman - tidligere Suicidal Tendencies og Vandals - er Bad Religions nye trommeslager. Han konsentrerer seg om å lære seg de nye låtene, men er også med bandet på deres pågående Europa-turné. Han erstatter dermed Bobby Schayer, som i sin tur erstatta originalmedlem Pete Finestone i 1992.


Schlayer forlot bandet i april i år etter interne stridigheter. Gruppa er også gjenforent med sin gamle gitarist Brett Gurewitz, etter seks års adskillelse.

De jobber for tida med ny skive og har spilt inn 12 demolåter, medregna titler som "Evangeline", "Kyoto Now!", "Bored And Extremely Dangerous", "The Defense", "Destined For Nothing" og "Sorrow".


Del på Facebook | Del på Bluesky

Bad Religion live - überfett

(20.07.24) «I think we’re actually at our best now, I don’t know why!» Jeg traff bassist Jay Bentley etter konserten og vi hadde en kort men hyggelig prat om gamle dager, nye dager, utsolgt Sentrum og første gang jeg så dem på Café Blitz - «it must have been 1992».


Bad Religion avlyser Europa-turné

(18.06.01) Avtroppende trommis i Bad Religion - Bobby Schayer - har pådratt deg en kronisk skulderskade som gjør ham ute av stand til å gjøre jobben sin i Bad Religion. Dermed må bandet avlyse de gjenstående 11 konsertene sine på kontinentet, og reise hjem til Statene.


Vibeke Fürst Haugen som Komiske Ali

(05.12.25) NRK-ledelsens argumentasjon for norsk deltakelse i neste års Eurovision Song Contest (ESC) er så inkonsekvent og ulogisk at det dessverre blir naturlig å ty til ekstreme sammenligningsgrunnlag.


Kult nok, Cradle of Filth

(05.12.25) Mesteparten av konserten var bra. Cradle på sitt mest melodiske er utrolig kult, men da helst uten et psykedelisk ekorn bak mikrofonen.


Oppgjøret med «Puff Daddy» dokumentert

(04.12.25) "Sean Combs: The Reckoning" gjør det vanskelig å forstå hvordan Sean Combs noen gang kunne anses som et forbilde, artist eller mogul. For mange av oss kom ikke dette som et sjokk. Allerede på midten av 90-tallet, da hans image var bygget på overdådig luksus, trusler i kulissene og et nesten skremmende kontrollbehov, var det lett å ane at noe var fundamentalt galt bak fasaden. Dokumentarserien bekrefter, med ubehagelig grundighet, hvor dypt dette mørket faktisk gikk.


De Press – herlighet, for en boks!

(03.12.25) Visste du at Andrej Nebb burde hatt alle penga for opphavsrettene til «Macarena»? Nei, det visste du helt sikkert ikke! Men sånn er det!