- Aldri mer The Band

Det er definitivt slutt for The Band. Det bekrefter de siste åras musikalske oppmann, Jim Weider. - Etter at Levon (Helm) fikk strupekreft er det nok bare å innse at The Band aldri mer vil være The Band, sier han til PULS.

Jim Weider


Helm er altså ute av bildet som sanger. Det samme er dessverre tilfelle med Rick Danko, som døde i desember 1999.

Dermed er det bare å håpe Robbie Robertson ikke finner det for godt å hvile alt for lenge før han entrer studio.

Jim Weider har spilt inn ei skive under navnet Jim Weider And The Honky Tonk Gurus. Albumet har fått tittelen "Big Foot", og skal foreligge på Moon Haw Records før påske.

Bandet består av Randy Ciarlante (trommer), Richard Bell (orgel), og Rob Leon (bass).


Del på Facebook | Del på Bluesky

Mitt møte med Robbie Robertson

(10.08.23) I 1987 var jeg fjortis og vi gjorde som alle unge på den tida, vi kjøpte LPer og opptakskassetter og tok opp fra hverandre. Jeg husker ikke hvorfor jeg kjøpte debutskiva til Robbie, og jeg tror ikke noen ville ha kopi av den, men jeg spilte den grådig mye. Og når jeg spiller den nå i kveld så skjønner jeg hvorfor, for den var jo bra!


Hvilken versjon av «The Weight»!

(02.04.20) Robbie Robertson og Ringo Starr – og musikere i opptak fra hele verden. Stopp pressen!


Unplugged, indeed!

(25.02.00) Akustiske gitarer, ingen mikrofoner - none whatsoever - midt på gulvet på pinnestoler: Mikael Wiehe, Eric Andersen, Åge Aleksandersen, Tom Pacheco, Steinar Albrigtsen og The Bands Jim Weider!


Vi har hørt Sondre Lerches «Acrobats”

(21.06.26) Sondre Lerche greide ikke lenger å sitte helt aleine med albumet han går svanger med. Ergo ble PULS bedt på en eksklusiv forhåndslytt.


Feelgood med Cardigans, Faithless og Moyka

(20.06.26) Pinlig karaoke med Cee Lo Green fikk heldigvis ikke skygge for smakfulle sett fra Faithless, The Cardigans og Moyka.


Olivia Rodrigo feat. Robert Smith

(18.06.26) Pur pop. Fullstendig uten andre hensikter enn å underholde. Gjør det noe?


Kraftskive fra Evanescence

(17.06.26) Og dævven, om ikke ei anti-Trumpsk skive fra et powerpopband skulle bli så suverent bra. Tenke seg til at noe så positivt skulle komme ut av den oransje goblinen.