Boy Pablo til Roskilde

Roskildefestivalen presenterer nå sitt komplette program, der hele 11 norske artister er inkludert.


Tidligere har Girl In Red, Unge Ferrari, Death By Unga Bunga, Amanda Tenfjord, Fieh, The Whitest Boy Alive og The No Ones vært annonsert. Nå viser det seg at også Boy Pablo, Sassy 009, JABBA og Nils Økland Band slår følge til Danmark.

Roskildefestivalen arrangeres i år i tidsrommet 1.-4. juli. Den imponerende plakaten toppes av Taylor Swift og Deftones (1. juli), Kendrick Lamar, Faith No More og Kasey Musgraves (2. juli), Tyler, The Creator, FKA Twigs og Thom Yorke (3. juli), mens The Strokes, Haim og Thomas Helmig avslutter festivalen på Orange scene 4. juli.


Del på Facebook | Del på Bluesky

Boy Pablo skapte latter og glede blant publikum

(19.06.22) Fra sin første virale YouTube-video i 2017 har Boy Pablo vokst til internasjonal artist med utsolgte konserter verden rundt. Han har turnert Asia, Europa, USA, og spilt som det eneste norske artist på Coachella i 2019. Indie-pop bandet har nærmere 4 millioner månedlige lyttere på Spotify, med flest streams i utlandet.
Lørdag stod Pablo og band på scenen Over Oslo.


Bildeserie: Boy Pablo på Sentrum Scene

(28.02.20) Streaming-fenomenet Boy Pablo headlinet "Hyunai Sentrum Scene" på By:Larms første dag. Skal vi kåre ham til Bergens blideste gutt? Sjelden spilleglede! For et tilnærmet fullstappa Sentrum Scene lekte han med de mest lekne låtene i hele reportoaret. Unødvendig å si at det slo an.


Vibeke Fürst Haugen som Komiske Ali

(05.12.25) NRK-ledelsens argumentasjon for norsk deltakelse i neste års Eurovision Song Contest (ESC) er så inkonsekvent og ulogisk at det dessverre blir naturlig å ty til ekstreme sammenligningsgrunnlag.


Kult nok, Cradle of Filth

(05.12.25) Mesteparten av konserten var bra. Cradle på sitt mest melodiske er utrolig kult, men da helst uten et psykedelisk ekorn bak mikrofonen.


Oppgjøret med «Puff Daddy» dokumentert

(04.12.25) "Sean Combs: The Reckoning" gjør det vanskelig å forstå hvordan Sean Combs noen gang kunne anses som et forbilde, artist eller mogul. For mange av oss kom ikke dette som et sjokk. Allerede på midten av 90-tallet, da hans image var bygget på overdådig luksus, trusler i kulissene og et nesten skremmende kontrollbehov, var det lett å ane at noe var fundamentalt galt bak fasaden. Dokumentarserien bekrefter, med ubehagelig grundighet, hvor dypt dette mørket faktisk gikk.


De Press – herlighet, for en boks!

(03.12.25) Visste du at Andrej Nebb burde hatt alle penga for opphavsrettene til «Macarena»? Nei, det visste du helt sikkert ikke! Men sånn er det!