
Hotell-spekulanter på Quart
Markedføringsbyrået og sponsoradministratorer for hele Quart-festivalen - Concept Communication i Oslo - har i god tid før Quartfestivalen leid en rekke hotellrom for perioden 1-8. juli på Kristiansands største hoteller som Caledonien, Comfort og Clarion, for så å selge dem videre med 50 % avanse.
Dobbeltrom i Kristiansand sentrum som i utgangspunktet koster 1095 NOK (på Comfort 1060 NOK), blir nå tilbudt platebransjen for 1690 NOK. Når i tillegg Concept krever inn penger for disse rommene på forskudd, samtidig som de selv ikke blir belastet beløpet før etter at rommene er brukt, betyr at de også drar med seg rentene i mellomperioden.
På Clarion Hotel koster et dobbeltrom i samme periode i utgangspunktet 1245 NOK, men resepsjonisten PULS snakket med kunne bekrefte at Concept hadde fått rabatt. Han opplyste også at endel av rommene var forbeholdt artistene under festivalen, men at han fremdeles trodde det var mulig gjennom Concept Communication å overta ett eller flere rom. PULS har ikke fått tak i Concept for kommentar, derfor har vi heller ikke oversikt over hvor mange sengeplasser og liggedøgn det totalt sett er snakk om.
Concept Communication kaller sin virksomhet for markedskommunikasjon, og ifølge deres egne hjemmesider viser deres portfolio kunder som IMAX, Telenor, HitAwards, NSB, DJuice, HitCompany, Avantor, Base-Camp, Audi og Ericsson, i tillegg til Quart-festivalen.
Del på Facebook | Del på Bluesky