MADNESS: Til West End ( )
MADNESS: Til West End ( )

Madness, som musikal!

Skapop'erne fra 80-tallet, Madness, er på vei til Londons West End og musikalscena. The Nutty Boys er i forhandlinger med forfattere om hvordan de kan overføre showet sitt til det mer høykulturelle formatet.


Madness, som ga oss hits som "Our House", "Baggy Trousers" og "It Must Be Love", er altså på vei mot en mulig ny bølgetopp.

Frontmannen Suggs uttaler til Rolling Stone at de er jobber med et konsept som klarer å fange essensen i Madness, uten at det ender opp som en rein historie om bandet.

Madness besøkte Oslo og storsalen i Chateau Neuf første gang i mai 1980.


Del på Facebook | Del på Bluesky

Og under juletreet ligger … Madness!

(23.12.23) Tenk at Madness skulle vente i over 40 år før for å få sitt første «number one album» i Storbritannia. For en fest det har blitt!


Øya 2009: Herlig nostalgisk galskap

(15.08.09) (Oslo/PULS): Oslo Live sto for sommerens snedigste booking da de hyret inn Echo & The Bunnymen til festivalen. Men det var før Øya booket Madness.


Robbie Williams og Paul McCartney hyller Ian Dury

(18.03.01) Brand New Boots And Panties blir tittelen på en ny hyllestskive til Ian Dury som døde av kreft i fjor. Artister som Shane MacGowan, Wreckless Eric, Robbie Williams og Paul McCartney framfører alle nyinnspillinger av låtene fra det originale New Boots And Panties-albumet som kom ut i 1977.


Vibeke Fürst Haugen som Komiske Ali

(05.12.25) NRK-ledelsens argumentasjon for norsk deltakelse i neste års Eurovision Song Contest (ESC) er så inkonsekvent og ulogisk at det dessverre blir naturlig å ty til ekstreme sammenligningsgrunnlag.


Kult nok, Cradle of Filth

(05.12.25) Mesteparten av konserten var bra. Cradle på sitt mest melodiske er utrolig kult, men da helst uten et psykedelisk ekorn bak mikrofonen.


Oppgjøret med «Puff Daddy» dokumentert

(04.12.25) "Sean Combs: The Reckoning" gjør det vanskelig å forstå hvordan Sean Combs noen gang kunne anses som et forbilde, artist eller mogul. For mange av oss kom ikke dette som et sjokk. Allerede på midten av 90-tallet, da hans image var bygget på overdådig luksus, trusler i kulissene og et nesten skremmende kontrollbehov, var det lett å ane at noe var fundamentalt galt bak fasaden. Dokumentarserien bekrefter, med ubehagelig grundighet, hvor dypt dette mørket faktisk gikk.


De Press – herlighet, for en boks!

(03.12.25) Visste du at Andrej Nebb burde hatt alle penga for opphavsrettene til «Macarena»? Nei, det visste du helt sikkert ikke! Men sånn er det!