Babyshambles: Shotter's Nation

Den tidligere vokalisten fra The Libertines, Pete Doherty, er ute med oppfølgeren til ”Down in Albion” fra 2005. Dette er upolert britisk rock som fremføres med en obligatorisk slapphet som er helt nødvendig for å komme unna med dette.


Som låtskriver glimter Doherty til med låter som singelen ”Delivery” og åpningssporet ”Carry Up In The Morning”. Her serveres det en meloditeft og et hint av følelser som later til å være godt innpakket i resten av materialet på denne skiva. Særlig viser det seg på låta ”You Talk” som for øvrig har Kate Moss som medforfatter(!) uten at den blir noe finere av den grunn.

Lyrikken er det heller ikke noe særlig å skrive hjem om. Med linjer som ”Writing songs’ just a game I’m getting good at cheating at..” og ”Get up off your back, stop smoking that” levnes det liten tvil om at man har med en selvmedlidende og pjuskete kar å gjøre.

”Shotter’s Nation” er ikke et album du absolutt må ha om ikke du er storfan. I disse elektroniske tider kan du heller investere i enkeltlåtene ”Delivery” og ”Carry Up In The Morning” som representerer de få høydepunktene på denne skiva. Så får tiden vise om bandet endelig makter å få avviklet en konsert i Norge.


Del på Facebook | Del på Bluesky

Peter Doherty: Endelig på Rockefeller

(14.01.10) Peter Doherty dukka til slutt opp i Oslo. For én gangs skyld virka det som han var i form, og bra var det.


Babyshambles til Hove 08

(19.12.07) Skitten britisk indierock ramler inn i programmet til Hovefestivalen 08. Pete Doherty skal nok en gang forsøke å gjennomføre en konsert på norsk jord med sitt Babyshambles. Mannen og bandet er kjent for mye mer enn musikken og i tradisjon tro blir det nok litt ståhei rundt dette også. Morro blir det ihvertfall.


Dvd fra Babyshambles i november

(22.10.07) Babyshambles slipper dvd`en "Up The Shambles (Live In Manchester)" 5. november.


Babyshambles: The Blinding EP

(28.11.06) Så gikk det altså som vi spådde for noen dager siden - konserten i Oslo ble nok en gang utsatt på grunn av Pete Dohertys stoffmisbruk. En liten trøst får være denne splitter nye ep`en hvor Babyshambles framstår som et tøft rockeband og ikke en gjeng med dop-huer.


Espen Berg briljerer i sin pianotrio

(27.06.26) Hvor forskjellig kan musikken bli, når utgangspunktet er piano, bass og trommer?


Raga til vi dør

(26.06.26) Raga Rockers funker med Ivar Eidem som vokalist.


Max - Cavalera Conspiracy

(26.06.26) Hele «Chaos AD»-skiva (1993) med Max og Igor Cavalera, det bare må bli bra! Den skiva var legendarisk allerede før den ble sluppet, og har hatt stor betydning for rockere siden den kom for 33 år siden.


Strøkent, Babymetal

(26.06.26) Babymetal har måttet tåle mye kritikk siden de begynte å spille. I dag leverte de kanskje dagens hardeste konsert.


Bring Me The Horizon - helt hinsides bra!

(26.06.26) For min del tror jeg ikke noe annet band på Tons kommer til å overgå denne konserten. Jeg havnet i en fullstendig konsertboblerus, og ville ikke at konserten skulle ta slutt.


Da strømmen tok President

(25.06.26) Bandet som først dukket opp i fjor er virkelig noe å følge med på fremover, for dette rocker!