DANDY WARHOLS: Til Norwegian Wood med nytt album i bagasjen ( )
DANDY WARHOLS: Til Norwegian Wood med nytt album i bagasjen ( )

Dandy Warhols til Norwegian Wood

Oppfølgeren til den gedigne suksessen "Thirteen Tales From Urban Bohemia" fra 2000, vil få tittelen "Welcome To The Monkey House", og er i salg fra 19. mai. Nå er de også bekreftet til Frognerbadet og årets Norwegian Wood.

Dandy Warhols


Kvartetten fra Portland er for tiden i gang med å planlegge konserter til sommerens europeiske festivaler. Jørgen Roll & co har kapret bandet, og de spiller altså på Norwegian Wood, som avholdes fra 12. - 15. juni. Sist bandet gjestet Norge var under Quart-festivalen i 2001.

Allerede 5. mai kommer første smakebit fra den nye skiva i form av singelen "We Used To Be Friends". Albumet er opkalt etter forfatteren Kurt Vonnegut Jr.s klassiker fra 1968. Navn som Nile Rodgers og Duran Durans Simon LeBon medvirker på albumet, som er produsert av sanger Courtney Taylor-Taylor, David Bowie-produsent Tony Visconti og av Duran Durans Nick Rhodes.

Her er låttitlene fra "Welcome To The Monkey House":

"Welcome To The Monkey House"
"We Used To Be Friends"
"Plan A"
"The Dandy Warhols Love Almost Everyone"
"I Am A Scientist"
"I Am Over It"
"The Dope"
"Incincere Because I"
"You Were The Last High"
"Heavenly"
"I Am Sound"
"Hit Rock Bottom"
"You Come In Burned"


Del på Facebook | Del på Bluesky

Nytt album fra Dandy Warhols 12. september

(28.06.05) The Dandy Warhols er snart klare med et nytt album som har fått tittelen ”Odditorium Of Warlords Of Mars”. I følge Billboard.com blir release i USA den 13. september, som igjen skulle bety en Europeisk releasedato mandag 12. september.


The Dandy Warhols: Welcome To The Monkeyhouse

(14.05.03) Det er tegnet en banan på omslaget til den kommende fortsettelsen av The Dandy Warhols platekarriere. Navn og motiv til tross – dette er ikke Andy Warhol. Dette er apemat. Intet mer, intet mindre.


bob hund til Quart

(29.03.01) bob hund, Motörhead, Deftones, The Hives og PJ Harvey har de siste dagene blitt booka inn til sommer'n sørlandsfest i Kristiansand. Det betyr at de største dragerne nå er sikra og at vi for alvor kan se konturene av årets festival, ettersom artistene sprer seg utover i ukeprogrammet.


Nye navn til Quart-programmet

(26.03.01) Rett før helga ble Manic Street Preachers klare for Quart-festivalen. På minussida har festivalen mista to band som opprinnelig var nesten sikre, nemlig Tool og Rammstein, som har fått turnétilbud fra Statene de heller vil prioritere. Ellers blir det gjensyn med Kristopher Schau i år, selv om han denne gangen kan sees fra scena, og ikke oppe i tretoppene i bua til P3.


Dandys til Quart

(13.03.01) Dandy Warhols to overbevisende konserter i Norge forrige helg har gitt resultater. Nå er bandet booka inn på Quartfestivalens største scene torsdag 5. juli. Som vi nevnte i forrige uke vil Idrettsplassen i Kristiansand med kapasitet på 10.000 igjen bli tatt i bruk, og her får vi altå sjansen til å oppleve liveversjoner fra Thirteen Tales From Urban Bohemia i sommervarmen.


Dandy's Rules OK!

(04.03.01) (Oslo/PULS): Under et slør av syre, psykedelia og drivende god rockemusikk erobret Dandy Warhols Oslo og et utsolgt Rockefeller lørdag kveld. Siste konsert på Norgesturnéen ble en kaotisk, men absolutt rockmagisk aften.


Dandy Warhols sparker fra seg live

(04.03.01) (Bergen/PULS): Dandy Warhols er best når de er seg selv. Det fungerer ikke like bra når de eksperimenterer med psykedeliske rockepos. Men Dandy Warhols viste likevel hva som bor i bandet da de innledet Europaturnéen sin i Bergen og Kvarteret fredag kveld.


Vibeke Fürst Haugen som Komiske Ali

(05.12.25) NRK-ledelsens argumentasjon for norsk deltakelse i neste års Eurovision Song Contest (ESC) er så inkonsekvent og ulogisk at det dessverre blir naturlig å ty til ekstreme sammenligningsgrunnlag.


Kult nok, Cradle of Filth

(05.12.25) Mesteparten av konserten var bra. Cradle på sitt mest melodiske er utrolig kult, men da helst uten et psykedelisk ekorn bak mikrofonen.


Oppgjøret med «Puff Daddy» dokumentert

(04.12.25) "Sean Combs: The Reckoning" gjør det vanskelig å forstå hvordan Sean Combs noen gang kunne anses som et forbilde, artist eller mogul. For mange av oss kom ikke dette som et sjokk. Allerede på midten av 90-tallet, da hans image var bygget på overdådig luksus, trusler i kulissene og et nesten skremmende kontrollbehov, var det lett å ane at noe var fundamentalt galt bak fasaden. Dokumentarserien bekrefter, med ubehagelig grundighet, hvor dypt dette mørket faktisk gikk.


De Press – herlighet, for en boks!

(03.12.25) Visste du at Andrej Nebb burde hatt alle penga for opphavsrettene til «Macarena»? Nei, det visste du helt sikkert ikke! Men sånn er det!