KATTHULT: I studio ( )
KATTHULT: I studio ( )

Katthult spiller inn debutalbum

I september i fjor gjorde Katthult fra Elverum sin første opptreden på Rockefeller. Deretter vant de NRK Petres demokonkurranse og fikk voldsom respons på låta "Weaker" på flere amerikanske og europeiske nettsteder, før de i august skreiv kontrakt med Bonnier Music Norge. Nå har bandet gått i studio med Knut Bøhn for å spille inn debutalbumet.


Bøhn har blant annet jobba med The September When og Anne Grethe Preus. Plata spilles inn på Musikkloftet i Oslo.

Albumet skal gis ut i hele Skandinavia, og utgivelsen vil etterfølges av turne.


Del på Facebook | Del på Bluesky

Katthult som amerikansk filmmusikk

(30.10.00) Tv-produsenten for den amerikanske serien "Felicity", J.J. Abrams, fant musikken til Katthult på nettet, og kontakta bandet sporenstreks for å sikre seg låta "One Day" som soundtrack til tv-serien.


Katthult signer til Bonnier

(22.08.00) Poprockerne fra Elverum, Katthult har signa kontrakt med det svenske selskapet Bonnier Music Norge. Bandet som tidligere het Audi 2000, Lost In Legoland - og etter trusler fra danske Lego - (Lost In) Egoland, skal dermed lanseres i hele Skandinavia og Finland.


Katthult, Seven og Vidar Vang i Frognerbadet

(28.05.00) Usigna norsk band får nok en gang en så sentral plass som det er mulig å gi dem på Norwegian Wood. På topp av Pepsi Rockscene-plakaten: Katthult, Seven og Vidar Vang.


Vibeke Fürst Haugen som Komiske Ali

(05.12.25) NRK-ledelsens argumentasjon for norsk deltakelse i neste års Eurovision Song Contest (ESC) er så inkonsekvent og ulogisk at det dessverre blir naturlig å ty til ekstreme sammenligningsgrunnlag.


Kult nok, Cradle of Filth

(05.12.25) Mesteparten av konserten var bra. Cradle på sitt mest melodiske er utrolig kult, men da helst uten et psykedelisk ekorn bak mikrofonen.


Oppgjøret med «Puff Daddy» dokumentert

(04.12.25) "Sean Combs: The Reckoning" gjør det vanskelig å forstå hvordan Sean Combs noen gang kunne anses som et forbilde, artist eller mogul. For mange av oss kom ikke dette som et sjokk. Allerede på midten av 90-tallet, da hans image var bygget på overdådig luksus, trusler i kulissene og et nesten skremmende kontrollbehov, var det lett å ane at noe var fundamentalt galt bak fasaden. Dokumentarserien bekrefter, med ubehagelig grundighet, hvor dypt dette mørket faktisk gikk.


De Press – herlighet, for en boks!

(03.12.25) Visste du at Andrej Nebb burde hatt alle penga for opphavsrettene til «Macarena»? Nei, det visste du helt sikkert ikke! Men sånn er det!