TITO PUENTE: Coke is it ( )
TITO PUENTE: Coke is it ( )

Tito Puente døde av kokain?

Nære venner av mambo-kongen Tito Puente, som døde i slutten av mai, 77 år gammel, påstår hans daglige kokain-forbruk de siste 40, var en medvirkende dødsårsak.


Christopher John sier til New York Post: - Avhengigheten bragte ham bort fra oss. Jeg mener virkelig det var det som tok livet av ham.

En venn av Puente bekrefter kokain-avhengigheten: - Han holdt kjeft om det. Det var bare hans nærmeste venner som visste om det. Kokain-kjøret hans ville tatt livet av folk på 45-50. Det er utrolig at han holdt ut så lenge som han gjorde.

Men Puentes medarbeider i sju år, Nadien Gautier, visste ingenting om avhengigheten og kaller beskyldningene "avskyelige".


Del på Facebook | Del på Bluesky

Tito Puente: Puente Caliente!

(05.06.01) Da Tito Puente gikk ut av tida 31. mai i fjor mista latinjazzen en av sine aller største utøvere. Musikken hans vil sjølsagt ikke forsvinne på noen som helst måte, og denne dobbelt-CD-en med to av hans sentrale utgivelser fra slutten av 80-tallet forteller oss både hvem han var og hvor tidløs musikken hans er.


Tito Puente i 6-CDers-boks

(16.10.00) Latinjazz-pionéeren Tito Puente, som døde etter en hjerteoperasjon i slutten av mai i år, blir nå hedra av RCA. De gir ut boksen 'The Complete RCA Recordings 1949-60', den 24. oktober.


Tito Puente død

(03.06.00) Tito Puente, pionér og guru innen Latin-jazz, døde onsdag i New York etter å ha gått igjennom en hjerteoperasjon. Han ble 77 år.


Tito Puente: Carnival

(05.01.00) Mot slutten av årtusenet var bl.a. latinmusikkens framvekst i alle avskygninger noe av det mest oppsiktsvekkende. Nye navn dukka opp på både pop-, rock- og jazzfronten med klare røtter i latinmusikken. En av dem som har lagt grunnlaget for det som skjedde og fortsatt skjer er utvilsomt 76 år gamle Tito Puente – av mange sett på som den moderne latinmusikkens far.


Vibeke Fürst Haugen som Komiske Ali

(05.12.25) NRK-ledelsens argumentasjon for norsk deltakelse i neste års Eurovision Song Contest (ESC) er så inkonsekvent og ulogisk at det dessverre blir naturlig å ty til ekstreme sammenligningsgrunnlag.


Kult nok, Cradle of Filth

(05.12.25) Mesteparten av konserten var bra. Cradle på sitt mest melodiske er utrolig kult, men da helst uten et psykedelisk ekorn bak mikrofonen.


Oppgjøret med «Puff Daddy» dokumentert

(04.12.25) "Sean Combs: The Reckoning" gjør det vanskelig å forstå hvordan Sean Combs noen gang kunne anses som et forbilde, artist eller mogul. For mange av oss kom ikke dette som et sjokk. Allerede på midten av 90-tallet, da hans image var bygget på overdådig luksus, trusler i kulissene og et nesten skremmende kontrollbehov, var det lett å ane at noe var fundamentalt galt bak fasaden. Dokumentarserien bekrefter, med ubehagelig grundighet, hvor dypt dette mørket faktisk gikk.


De Press – herlighet, for en boks!

(03.12.25) Visste du at Andrej Nebb burde hatt alle penga for opphavsrettene til «Macarena»? Nei, det visste du helt sikkert ikke! Men sånn er det!