CLOROFORM:Crawl'er til Kalvøya ( )
CLOROFORM:Crawl'er til Kalvøya ( )

Øya-festivalen tar form

So What! i Grensen arrangerer også i år Øya-festivalen, etter et relativt vellykka arrangement i fjor. Nå er festivalen imidlertid utvida til to dager (17-18. juni), og de første navnene er klare.


I går ble Kings Of convenience, Amulet, Emily Lang, King Midas og Cloroform klare. Sistnevnte albumaktuelle med sin Post-rock lowkey jazziness "Do The Crawl".

Navn på flere fremadstormende norske band vil bli annonsert i ukene som kommer, og arrangørene utelukker heller ikke enkelte utenlandske gjester.


Del på Facebook | Del på Bluesky

Sencirow: Perception Of Fear

(06.04.06) Dette er debutalbumet til det tyske power metal bandet Sencirow som skryter av å være nykommere som vet nøyaktig hvor de skal! Selvfølgelig gjør de det. Dusinvis av band har allerede gått i forveien.


Fem nye band klare for Øyafestivalen

(02.02.04) Tilsammen femten band er nå offentliggjort til sommerens Øyafestival. I dag slapp festivalledelsen fem nye navn.


Grei førstedag på Øya

(10.08.02) (Oslo/PULS): Øyafestivalen har ikke akkurat vært bortskjemt med godvær i sin levetid. Ingen som var tilstede i fjor har vel glemt kanonkulehaggelet som bombaderte åpningsdagen dengang. Årets festival derimot, kunne bade seg i sol, samt by på en del bra musikk på fredagen.


Klart for Øyafestivalen

(07.08.02) I kveld sparkes årets Øyafestival i gang, med et velsmakende vorspiel på Betong. På menyen står Madrugada, Ai Phoenix og Serena Maneesh. Men du skal være rask på labben for å få tak i billetter, da dette evenementet begynner å nærme seg utsolgt. Det begynner også å skorte på dagspass for festivaldagene fredag og lørdag.


Øyafestivalen, lørdag

(18.06.00) Arrangørene erklærte allerede tidlig lørdag kveld Dag I som braksuksess, med over 2.000 betalende og god-vibba stemning på øyriket utafor Sandvika. Da var Gluecifer akkurat ferdige på scenen og storskjermen med fotballkampen England-Tyskland slått på.


Vibeke Fürst Haugen som Komiske Ali

(05.12.25) NRK-ledelsens argumentasjon for norsk deltakelse i neste års Eurovision Song Contest (ESC) er så inkonsekvent og ulogisk at det dessverre blir naturlig å ty til ekstreme sammenligningsgrunnlag.


Kult nok, Cradle of Filth

(05.12.25) Mesteparten av konserten var bra. Cradle på sitt mest melodiske er utrolig kult, men da helst uten et psykedelisk ekorn bak mikrofonen.


Oppgjøret med «Puff Daddy» dokumentert

(04.12.25) "Sean Combs: The Reckoning" gjør det vanskelig å forstå hvordan Sean Combs noen gang kunne anses som et forbilde, artist eller mogul. For mange av oss kom ikke dette som et sjokk. Allerede på midten av 90-tallet, da hans image var bygget på overdådig luksus, trusler i kulissene og et nesten skremmende kontrollbehov, var det lett å ane at noe var fundamentalt galt bak fasaden. Dokumentarserien bekrefter, med ubehagelig grundighet, hvor dypt dette mørket faktisk gikk.


De Press – herlighet, for en boks!

(03.12.25) Visste du at Andrej Nebb burde hatt alle penga for opphavsrettene til «Macarena»? Nei, det visste du helt sikkert ikke! Men sånn er det!