Fire nye til Quart

Quart melder i dag at den franske elektronika-duoen Justice er klar for sørlandet. Duoen satte nærmest fyr på Rockefeller sist uke og er et av de mest spennende gruppene på elektronikahimmelen for øyeblikket. Justice får følge av Digitalism, Trentemøller og Surgeon som alle befinner seg i elektronika sjiktet.


Quart.no:

Justice (FR):

Xavier de Rosnay and Gaspard Augé take the history of dance music, drag it kicking and screaming onto a stadium stage and smack it around the head with a huge, glowing crucifix, backdropped by a wall of Marshall amps. This is Daft Punk reimagined by Judas Priest, drenched in pop, funk, soul and nasty, metallica 4x4 disco beats. The Quart show will differ from most Justice performances which are generally DJ sets.

Expect live mixing, sampling, laptop–manipulating of a set made up entirely of their own material.

If you don't dance to this, have someone check your pulse.

Digitalism (DE):

Vi er stolte av å presentere Digitalism! Årets Quartfestival setter sin stolthet i å levere en solid dose elektronikk! Digitalism kommer til å levere en suggerende støypakke som sikrer de danseglade sitt! Duoen består av Isi Tuefecki og Jens Moelle fra Hamburg, Tyskland. Bandet oppstod i 2001 og etablerte seg raskt innen remixing og re–editing av band og sjangre som ikke nødvendigvis blir forbundet med electro.

Listen er lang over band som har fått sine låter dratt fra hverandre og satt sammen igjen i nye spennende varianter. Utdrag fra listen er; White Stripes'–'Seven Nation Army', The Cure – "Fire in Cairo", Daft Punk – "Technologic", Depeche Mode – "Never Let Me Down Again" og Klaxons – "Atlantis to Interzone"

I 2007 slapp duoen albumet "Idealism" og sikret seg med det en fan skare over hele verden og over flere sjangre.

Trentemøller (DK):

Feat. Henrik Vibskov & Mikael Simpson

Den danske klubbguruen Anders Trentemøller kom med sin debutplate ”The Last Resort” i 2006 og slapp året etterpå albumet ” The Trentemøller Chronicles”. Musikken hans er blitt nærmest obligatorisk innhold i platebagen til DJ`er som Alex Gopher, Laurent Garnier og Etienne de Crécy. Foruten eget arbeide, har Trentemøller remikset bl.a The Knife, Röyksopp, Aphex Twin, Pet Shop Boys og Moby, de siste årene. Det er med andre ord med stolthet Quartfestivalen kan annonsere at Trentemøller – Danmarks råeste partygarantist – skal gjeste Odderøya til sommeren!


Del på Facebook | Del på Bluesky

Justice scorer på åpent mål, assistert av Alkohol

(28.10.08) Øya '07 - legendarisk. Rockefeller '08 - strålende. Oslo Live '08 - brillefint. Norge er et land, ikke en person, men hvis Norge hadde vært en person, ville Justice vært venner med den personen. Norgesvenner.


Fransk techno setter fyr på Rockefeller.

(04.02.08) (Oslo/PULS): De franske gutta i Justice er velsignet med evnen til å lage så fengende riff og hooks, at publikum går fullstendig berserk en mørk vinterkveld i Oslo!


Roskilde 07: And justice for all

(10.07.07) En helg med regn og søle ble avsluttet med elektronisk torden på Arena Scene søndag kveld. Øyapublikumet kan glede seg til den nye franske vinen; DJ duoen Justice.


Vibeke Fürst Haugen som Komiske Ali

(05.12.25) NRK-ledelsens argumentasjon for norsk deltakelse i neste års Eurovision Song Contest (ESC) er så inkonsekvent og ulogisk at det dessverre blir naturlig å ty til ekstreme sammenligningsgrunnlag.


Kult nok, Cradle of Filth

(05.12.25) Mesteparten av konserten var bra. Cradle på sitt mest melodiske er utrolig kult, men da helst uten et psykedelisk ekorn bak mikrofonen.


Oppgjøret med «Puff Daddy» dokumentert

(04.12.25) "Sean Combs: The Reckoning" gjør det vanskelig å forstå hvordan Sean Combs noen gang kunne anses som et forbilde, artist eller mogul. For mange av oss kom ikke dette som et sjokk. Allerede på midten av 90-tallet, da hans image var bygget på overdådig luksus, trusler i kulissene og et nesten skremmende kontrollbehov, var det lett å ane at noe var fundamentalt galt bak fasaden. Dokumentarserien bekrefter, med ubehagelig grundighet, hvor dypt dette mørket faktisk gikk.


De Press – herlighet, for en boks!

(03.12.25) Visste du at Andrej Nebb burde hatt alle penga for opphavsrettene til «Macarena»? Nei, det visste du helt sikkert ikke! Men sånn er det!